برنامه آينده
شنبه های پاک


سخنران :
حجت الاسلام انجوی نژاد

موضوع سخنرانی :
جنگ روانی

مداح :
کربلایی سید امیر حسینی


 شنبه 4  آبان  ماه ، همراه با نماز مغرب و عشاء
بلوار پاسداران، خیابان شهید آقایی، حسینیه سیدالشهداء

رهپويان




سه‌شنبه 20 دی 1390 نسخه چاپی
متن سخنرانی | خصوصیات یاران پیامبر(ص)
حتی برای رسیدن به خدا، ایثار در درجه اول باشد.

یا لطیف
سخنرانی حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد
موضوع: خصوصیاتی از یاران پیامبر(ص)
مکان: تخت جمشید


+ اشداء علی الکفار رحماء بینهم.
در خصوصیات یاران پیامبر می فرمایند:
اولا بر کفار شدید هستند.
ثانیا نسبت به هم،بسیار کریم، رحیم و مهربانند.

می خواهیم نگاهی به خصوصیات یاران پیامبر(ص) بیندازیم. چون همه ما می گوییم ما مسلمانیم و همین که شهادتین را بدهیم مسلمان هستیم. اگر کسی بر وحدانیت خداوند و رسالت پیامبر(ص)، شهادت بدهد، مسلمان است اما مسلمانی که حقیقتا دل و قلب و عملش با پیغمبر(ص) همراه باشد. اگر بخواهیم راجع به این ها صحبت کنیم شاید ده ها ساعت وقت ببرد، اما یک مقدار از خصوصیات یاران پیامبر(ص) را در اطراف همین آیه، یک نگاهی می اندازیم.

قبل از اینکه به خودت بپردازی، توجهت را به خارج از دایره اسلام جلب می کنند. یعنی مسلمان خوب، مسلمان نبوی، کسی که قرار است در دامن پیامبر اکرم(ص) مسلمان حقیقی را نشان بدهد، اولین خصوصیتش اینست که به خارج از دین اسلام نگاه کند.

+ اشداء علی الکفار.
یعنی گویا اگر انسان نسبت به دشمنان شدید نباشد، اصلا بقیه کارهایش سودی ندارد. این دشمنان چه کسانی هستند؟

+ شیطان.
اگر در شبانه روز، رفتار شما طوری است که برخی از اوقات، با شیطان همراهی می کنی، بر شیطان شدید نیستی، با شیطان لجباز نیستی، در دامن اسلام، معلوم نیست که زیاد تحویلت بگیرند.

یک وقتی یک بنده خدایی می گفت: چرا شما اعوذ بالله من الشیطان الرجیم می گویید!؟ می گفت: شیطان دارد کار خودش را می کند، او را سر لج می اندازید؟ لج می کند و ما را اذیت می کند! گفتم اتفاقا می خواهم لج کند. اصلا من با این دعوا دارم. اصلا ما واسه همین آمده ایم. ما بنا نیست با شیطان کنار بیاییم، که شیطان جان، ما هیچ کاری به کارت نداریم تو هم کاری به کار ما نداشته باش! ببینیم می توانیم اینگونه یواشکی دینمان را حفظ کنیم؟ در حالی که ما رسما با شیطان دعوا داریم.

بنابراین اول دشمنت را بشناس، که این شیطان است و هیچ سودی برای تو نمی خواهد، هیچ راه شادی برای تو نمی خواهد. هر وقت گناه را برای تو زینت می دهد که تو احساس کنی می خواهی لذت ببری، پشت این زینت دادن و لذت بردن، برای تو یک دام و یک چاهی آماده کرده که با سر قرار است در این چاه بیفتی و اصلا برای تو دنبال سود نیست!

+ نسبت به کسانی که ایادی شیطان هستند.
در گفتار، کردار و رفتارت باید سهم خودت و دشمنان دینت را جدا کنی.
اگر شما لباس یکی از ارگان های نظامی را بپوشی و در خیابون راه بروی، دژبان آن ارگان جلوی شما را می گیرد. می گوید یا کارت شناسایی ات را نشان بده که جزء ما هستی، یا بیخود لباس ما را پوشیده ای. اگر لباس روحانیت را بپوشی، می گویند یا نشان بده چه کسی معممت کرده یا بیخود پوشیده ای. اگر بخواهی داخل دانشگاه بروی، دم در، جلویت را می گیرند که کارت دانشگاهت را نشان بده.

یعنی اگر قرار باشد انسان در میان یک افرادی قرار بگیرد و لباس آن ها را بپوشد، باید شرایطش را داشته باشد و بالعکس. یعنی اگر انسانی بیاید و به لباس دشمنان در بیاید، مثل آن ها حرف بزند، صحبت کند، بخورد، بخوابد، لباس بپوشد و بعد هم خیلی راحت بگوید ما جزء اینطرفی ها هستیم، نمی شود.

شخصی خدمت امام صادق(ع) آمد و عرض کرد:
یابن رسول الله(ص)، راجع به دین من صحبت کنید. آقا فرمودند: من قبل از اینکه راجع به دینت صحبت کنم، راجع به خودت صحبت می کنم. تو چرا این شکلی هستی؟ گفت: چه شکلی ام؟ فرمود: این چه قیافه ایست؟ گفت: مگر چه جوری است؟ امام فرمودند: عزیز من، اگر یکی تو را در خیابان ببیند، می گوید تو از پیروان امام صادقی یا از پیروان بنی امیه؟ ظاهرا یک دستار قرمزی به سرش بوده، دستار قرمزی که در آن زمان، بنی امیه می بستند.

گفت: به ظاهر من چه کار دارند؟ به دل ما نگاه کنند. ما در دلمان با شما هستیم. آقا فرمودند: ما هم دلتان را می خواهیم و هم ظاهرتان را. تو که با ما هستی چرا در سیاه لشکر دشمنی؟! من که می دانم دلت با ماست، چرا طوری رفتار می کنی که دشمن، روی تو حساب کند و بگوید این با ماست؟!

+ و رحماء بینهم:

زمانی که به هم می رسید، نسبت به هم رحیم باشید.

چقدر شده درِ خانه خدا رفته و گفته اید که خدایا؛ این غلط ها را کرده ایم، ما را ببخش. خدا می گوید: ان الله یحب التوابین. هم می بخشم، هم یادم می رود و هم دوستت دارم. یاد بگیر! بعضی وقت ها، ما می گوییم بخشیدمت، ولی دیگر نبینمت! جلوی چشمم نیا! برو دنبال کار و زندگی ات!

رحماء بینهم، همدیگر را دوست بدارید. رهبر انقلاب(مد ظله) فرمودند: سال همبستگی و همبستگی ایجاد نمی شود مگر اینکه ما به این آیات قرآن بیشتر توجه کنیم!

+ در تحمل.
انسان ها کم و زیاد هستند. ظرفیت ها با هم فرق می کند. قرار نیست مومنین و مومنات یکسان باشند. طرف مقابلت را درک کنی، تحملش کنی تا مشکلات پیش نیاید.

+ در خدمت.
آرزویتان خدمت رسانی به یکدیگر باشد. آرزویتان بار برداشتن از دوش همدیگر باشد. آرزویتان این باشد که دست یکدیگر را بگیرید. آرزویتان این باشد که بالا رفتن همدیگر را ببینید. این هاست که امت رسول خدا(ص) را، امت واحده و قلب رسول خدا(ص) را خوشحال و خشنود می کند.

نه اینکه همه ما بنشینیم و زمین خوردن همدیگر را ببینیم که فلانی را یادت هست؟ گندش بالا آمده و بعدش هم بخندی! چرا می خندی؟! مگر این شخص از امت تو نیست؟! اگر از امت توست، پس چرا گندش بالا آمده، به او می خندی؟! سعی کن درد وجودت را بگیرد.

یا می گوید فلانی، خراب کرد، فلانی گناه کرد، فلانی افتاد. در دانشگاه، لیست افتاده ها و مشروطی ها را در می آورد، بعد هم می گوید برادرها و خواهرها ببینید حسن و حسین و تقی و فاطمه و... افتاده اند! تو چرا اینقدر خوشحالی؟؟! در حالی که امت با دیدن درد یکدیگر، دردمند و با شادی یکدیگر شاد می شوند.

امت اسلامی، که منتظر بنشیند اطرافیانشان زمین بخورند، امتی که بالا رفتنشان بر مبنای پا گذاشتن بر روی شانه های بقیه باشد، این امت، امت اسلامی نیست و سال، سال همبستگی نخواهد بود. از بچگی عادت کنید با درد مسلمین دردمند باشید و با شادی آن ها شاد.

+ در ایثار.

ایثار را فراموش نکنیم. زمانی در صدر اسلام و بعد در صدر انقلاب و همین الان، عده ای حاضر بودند بمیرند اما رزمنده ی بغل دستی اش آب بخورد. امت اسلامی، نسبت به یکدیگر اهل ایثارند. عزیز من هر چقدر، ایثار کمتر بشود، اسلامیَت ما رنگش کمتر می شود. از خیلی از چیزهای ظاهری، انسان به بطن اسلام پی می برد.

اگر یک روزی دیدی مردم حکومت اسلامی و جامعه اسلامی، برای رسیدن به خدا، دارند پا روی شانه همدیگر می گذارند، بدان که این ها امت اسلامی نیستند! عجب حرفی است! مگر می شود؟ می بینی بغل دستی اش را کنار می زند تا زودتر نمازش را بخواند. لذا حتی برای رسیدن به خدا، ایثار در درجه اول باشد.

ما هر سال به عمره می رویم. الحمدلله رب العالمین، اما عزیز دل من، آدم یک بار عمره می رود، یک بار هم حج واجب. تمام شد رفت! این یعنی برای رسیدن به خدا پا روی شانه ی چه کسانی می گذاری و می روی؟ می گوید، پول جیب خودم است، نه! پول جیب خودت نیست. این همه گرسنه، این همه پسر و دختر آماده برای ازدواج و ازدواج نکرده، روی زمین مانده اند، آنوقت هر سال مکه می روی چه کار؟؟!

افتخار هم می کنه که ما 30 سال است داریم می رویم، بیخود می روی. برای چه هر سال به مکه می روی. اسلام می گوید اگر می خواهی به خدا برسی اول اطرافیانت را داشته باش.

خدمت امام صادق(ع) آمد و گفت:
یابن رسول الله(ص) می خواهم به حج بروم و برای خداحافظی آمده ام. رفت و یکی دو روز بعد، آقا آن مرد را دیدند. گفتند: نرفتی؟ گفت: نه. بنده خدا همسایه مان جهیزیه می خواست، به او دادم.
آقا فرمودند: من تو را در حج دیده ام.
هم نرفته ای و هم رفته ای!

+ در خیرخواهی.

مسلمانان نسبت به یگدیگر خیرخواهند. یکدیگر را به سمت چاله هُل نمی دهند. یک وقتی در شهرستانی، با 2-3 نفر از بچه ها بودیم که مداح هم بودند. یکی از این بنده خداها، یک دوایی آورد و گفت حاج آقا، این را بخور. می گویند صدا را خیلی باز می کند. گفتم: خودت امتحان کرده ای؟ گفت: نه. گفتم پس چرا به من می گویی بخور؟ شما خودت بخور ببینم باز می شود یا نه؟ بعد من می خورم. تو رفیق من هستی؟!

+ در تلاش.
- سوره انشقاق، آیه 6.
یا ایها الانسان انک کادح الی ربک کدحا فملاقیه.
در مسیر خداوند، همواره باید همراه با رنج، تلاش و کوشش کنی.

خوب دقت کنید، مخصوصا جوان ترها و آن هایی که خیلی به خدا گله می کنند، چهارده معصوم داشته ایم که گل سرسبدِ خلقت بوده اند. سال ها عمر کرده اند، یکی 18 سال، یکی 60 سال، یکی 27 سال، یکی 54 سال، یکی 48 سال. چهارده معصوم، گل سرسبد خدا که ما صبح تا شب کاسه گداییمان دراز است فلان چیز را بدهید. این ها در طول خلقت زندگی، یک روز خوش ندیده اند!

فرمود: هیچ پیغمبری به اندازه من اذیت نشد! اگر در دنیا، جایی برای به خوشی رسیدن بود، خداوند به آن ها می داد. اگر قرار باشد که تو بیایی، به خداوند نزدیک بشوی و دیگر کیفت کوک باشد، آن ها که نزدیکتر بوده اند، بنابراین انسان باید زحمت بکشد.

- سوره مریم آیه 39.
وانذرهم یوم الحسرة اذ قضی الامر و هم فی غفلة و هم لا یومنون.
و ای رسول، امت را از روز غم و حسرت بترسان، که آن روز دیگر کارشان گذشته است و مردم سخت از آن روز، غافلند و به آن ایمان نمی آورند.

بنابراین، اصحاب پیامبر(ص) باید بیدار باشند و این یکی دیگر از خصوصیات اصحاب پیامبر(ص) است. بیداری که شاید عالم و آدم به یک چشم دیگر نگاه می کنند. در حالی که روزی می آید که همه چیز می گذرد و آدم حتی یک قدم هم نمی تواند به عقب بردارد. تمام شد، به همین راحتی!

در یک بلوار ماشینی با سرعت پیچید، سر پیچ ندید، یک خانمی می خواست از بلوار رد بشود، به این خانم زد و او را چند متر آنطرف تر، پرتاب کرد. دو تا سه ماشین پیچیدند و تصادف کردند. شاید 10،15 نفر مجروح داد. یک عده ایستاده بودند نگاه می کردند که یک نفر وقتش تمام شده و ممکن است وقت من هم، هر لحظه تمام شود. یک عده هم حسابی ترسیده بودند. یک نفر هم، یواشکی جیب ها را می زد! ببینید چقدر برخی خوابند!

- سوره فرقان آیه 70.
الا من تاب و امن و عمل عملا صالحا فاولئک یبدل الله سیئاتهم حسنات و کان الله غفورا رحیما.
مگر آن کسانی که از گناه توبه کنند و با ایمان به خدای، عمل صالح بجای آورند. پس خدا گناهان آن ها را بدل به حسنات گرداند، که خداوند در حق بندگان بسیار آمرزنده و مهربان است.


+ و اما قدم بعدی:
وقتی که چشمشان به حقیقت دنیا باز می شود، به یک نتایجی می رسند. من جمله اینکه در دنیای امروز، همه چیز قابل جبران است. ببینید این آیه چقدر لذت بخش است؛ عجب دنیای قشنگ و خوبی است. هر چه بدی داری آورده ای، اما اگر توبه کردی و آمدی، خداوند سیئات آن ها را به حسنات تبدیل می کند. عجب خدای خوبی است! امت محمد(ص) خدا را خوب می شناسند.

هر بانکی بروی، بگویی وام می خواهم، می گوید اول قسط های قبلی ات را بده. دانشگاه می روی و می گویی می خواهم واحدم را پاس کنم، می گوید اول پیش نیازهایت را بگذران. پیش پدر یا مادرت می روی و می گویی ببخشید، می گوید می بخشم، اما اول این کارهایی را که کرده ای جبران کن.

اما نزد خداوند که می روی و طلب بخشش می کنی، خداوند می گوید چه چیزی برایم آورده ای؟ می گویی هیچ، فقط بدی! می فرماید: بنده من، چند تومان بدی داری؟ مثلا صد هزار تومان. می گوید بیا، این صد هزار تومان خوبی مال تو! آخر چه کسی چنین کاری می کند؟؟؟ یبدل الله سیئاتهم حسنات. امت رسول خدا(ص) باید بدانند که با چه خدایی طرفند. عجب، خدای عجیبی است!

این هایی که گفتی، برای ما خیلی خوب شد، اگر از این به بعد گناه کنیم، به نفعمان است، چون خدا سیئات را به حسنات تبدیل می کند و آن هایی که گناه نکرده اند، باخته اند! نه! ببین، کسی که گناه می کند، خدا اینگونه با او برخورد می کند، برای کسی که گناه نمی کند، چه کار می کند؟؟

- سوره مومنون آیه 112.
قال کم لبثتم فی الرض عدد سنین.
آنگاه خداوند، به کافران گوید که می دانید شما چند سال در زمین درنگ کرده اید؟

وقتی شما را به بالا می آوریم، از مردم سوال می کنند که راستی چقدر در دنیا، زندگی کرده اید؟ بعضی وقت ها فکر می کنیم دنیا برایمان ابد است. وقتی این سوال را می پرسند که چقدر در این دنیا، زندگی کرده اید؟ می گویند نمی دانیم 1 روز بود یا 2 روز، چه زود گذشت! وقتی انسانی به دنیا، به دید یک یا دو روز نگاه می کند، کدام آدمی می خواهد این انسان را اذیت کند؟ طرف می خواهد به سربازی برود، می پرسند کجا می افتی؟ هر جا افتادیم. 2 سال که بیشتر نیست. زود تمام می شود. چشم بر هم زدنی می گذرد، بنابراین انسانی که به دنیا به دید یک روز نگاه می کند، چه کسی می خواهد او را اذیت کند؟ چه کسی می خواهد طمع این انسان را برانگیزاند؟ چه کسی می خواهد این انسان را با خدا درگیر کند؟

مگر قرار است در این دنیا چه اتفاقی بیفتد؟! فوقش این است که همه مردم می گویند مرده شورت را ببرند، یا همه می گویند ایوالله! چه ایول بگویند، چه بگویند خاک بر سرت، هیچ فرقی نمی کند! کسانی که در این دنیا، برای بهتر خوردن و بهتر پوشین ظلم کردند، کجا هستند؟؟ برای اینکه نتوانستند خودشان را نگه دارند، چه شهوترانی هایی کردند، الان کجا هستند؟؟؟ ناصرالدین شاه قاجار هزار و خورده ای زن داشت!!! هر بار که پیش یکی از زنانش می رفت، باید خودش را معرفی می کرد که مثلا من، شماره چهارصد و سی و دو هستم.

اصلا، از فردا به شما بگویند هر چه دوست داری بخور، هر چه دوست داری شهوترانی کن، هر چه دوست داری بخواب، اما خودت عقلی داری. اگر اینگونه بگویند، جواب می دهی مگر من حیوانم؟؟ چرا به من اینگونه می گویید؟ به شما بر می خورد و می گویی من اصلا اینطوری که شما می گویید ارضاء نمی شوم! عزت انسانی جلویت را می گیرد. حتی اگر همه دنیا را به تو بدهند، ماه در یک دستت و خورشید در دست دیگرت، چه فایده وقتی که دنیا یک روز است؟! آدم برای یک روز اینقدر سرمایه گذاری نمی کند.

- سوره سباء آیه 46.
قل انما اعظکم بواحدة ان تقوموا لله مثنی و فرادی ثم تتفکروا ما بصاحبکم من جنة ان هو الا نذیر لکم بین یدی عذاب شدید.
وقتی می خواهید به سمت ما بیایید، چه تنهایی و چه با هم، یادتان باشد که پیغمبر شما جن نیست. سحر و افسانه ای در کار نیست.

ما هم مثل خودتان هستیم. این آیه تاکید زیادی بر این دارد که با هم بیایید.
ـ اشتیاق و روحیه جمع را می رساند.
انسان هایی که با هم، کاری را انجام می دهند، اشتیاق بیشتری دارند. اگر بنده، برای تو یک نفر صحبت کنم کمتر تاثیر می گذارد تا ده، صد نفر، یک میلیون نفر. یعنی هر چه بیشتر، بهتر.

مثلا فرض می کنیم شما قرار است بلند شوی و به سمتی بدوی بدون اینکه هیچ سمتی را انتخاب کنی. جماعت همه با خودشان می گویند همه می خواهیم به این سمت بدویم، یعنی چه؟؟ یعنی وقتی تو می بینی جماعت همه دارند به این سمت می روند، تو هم ناخودآگاه به همان سمت می روی. این در حقیقت خصوصیت انسانی است.

در آیه قرآن می فرماید:
با هم باشید، اینکه می گویند نماز را به جماعت بخوانید، فقط برای این نیست که همه با هم خم بشوید، بلکه برای اینست که با هم باشید و دستتان در دست هم باشد.

- وقتی با هم هستید، دشمن نا امید می شود.
شیطان گفت: اگر ببینم یک نفری، سراغت می آیم. دو نفر شدی، نا امیدترم و سه نفر که شدی من دیگر خسته می شوم. می گوید، سه نفر که با هم باشند، دیگر نمی شود کاری کرد.

با هم که باشیم، اشکالات همدیگر را می بینیم و با دلسوزی اشکالات همدیگر را برطرف می کنیم. با هم که باشیم توجه بیشتری به خالق می کنیم. ما انسان ها، هر کدام تکه هایی از نورانیت الهی را داریم، وقتی 2 جا می شویم، این 2 نور می شود. 3 جا که بشویم، 3 نور می شود و 100 جا که می شویم، 100 نور و جمع نورانی می شود. بنابراین رسیدن به خدا در جمع ساده تر است و با هم که باشیم اثرات گذشت در خودسازی های ما تاثیر دارد.

آن روزی که ناهارت را تا خرخره خوردی، به جسمت رسیدی. اما آن روز که می خواستی ناهاری بدهی، سفره ای انداختی، حتما هم نباید پای سفره ات یتیم  بنشیند، دویست تومان هم صدقه دادی و با هم خوردید، این غذا هم به جسمت رسید و هم به روحت.
سرمان کلاه نرود، می شود هم بخوری، هم به خدا برسی؟! آدم می تواند هم حرف بزند، هم به خدا برسد. آدم می تواند حرف بزند و به شیطان برسد، هم می تواند از ابزار های دنیا، برای رسیدن به خدا استفاده کند.

»» و ختم بحث:
سوره زمر، آیه 53.
قل یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لا تقنطوا من رحمة الله یغفرالذنوب جمیعا انه هوالغفورالرحیم.

آقا امیرالمومنین(ع) فرمودند:
اگر خواستی خدا را بشناسی، همین یک آیه را یاد بگیری، خدا را شناخته ای. اگر خواستی بدانی در چه دنیایی زندگی می کنی، همین یک آیه را خوب دقت کن. اگر می خواهی بدانی به کجا می روی، همین یک آیه را خوب دقت کن. اگر می خواهی بدانی چه کار می کنی، همین یک آیه را خوب دقت کن. اگر می خواهی دین داشته باشی، همین یک آیه را دقت کن.

قل یا عبادی الذین...
ببین خدا چگونه دارد شروع می کند!
با پیغمبرت هستی؟ نه. با مومنین و مومنات هستی؟ نه. با آن ها هم کاری ندارم!

بندگان خودم(هر کسی را که خلق کرده ام). آن هایی که اینقدر گناه می کنید که اسراف در گناه می شود و خودتان هم حالتان از خودتان به هم می خورد! شما بنده های خودم هستید، یعنی امت اسلامی باید بدانند که حتی اگر آدم در اوج کثافت هم باشد، تازه می شود؛ عبدی!!! خیلی عجیب است. شماهایی که بر نفس هایتان ظلم و اسراف کردید. حالا آمده و می گوید خدایا چه کار کنم؟ بنده من تنها چیزی که از تو نمی بخشم، این است که یک روز بیایی و بگویی خدا من را دوست ندارد. این یکی به من برمی خورد.

شأن نزول آیه را می دانید مربوط به چه کسی است؟ مربوط به وقتی است که وحشی قاتل عموی پیغمبر(ص)، خدمت پیغمبر(ص) از دور نامه نوشت و گفت: ما می خواهیم دورادور اسلام بیاوریم! اطراف شما هم نمی آییم، چون ممکن است ترتیب زدن ما را بدهید! چون عموی شما را کشته ایم، جگرش را هم پاره کرده ایم و به هنده داده ایم. از خدا سوال کنید آیا ما می توانیم مثلا بگوییم یا الله؟
خداوند می فرماید: وحشی، حمزه را کشتی، باز هم دوستت دارم! در گناه اسراف کردی، ولی باز هم دوستت دارم، فقط ناامید نباش!

اگر یک روز، یک دقیقه، یک ثانیه، احساس کنی خدا دوستت ندارد، مسلمان نیستی! بنابراین شرط اسلام این است.
بچه مومن به من می گوید خدا دیگر من را دوست ندارد. خجالت نمی کشی؟
خداوند می فرماید: شما زمانی که گناه کردید، به من هیچ لطمه ای نزده اید، بلکه خودتان کار خودتان را خراب کرده اید، من خودم درستش می کنم.
شرط مهمش را در آیه بعدی می گویم.
می فرماید:
2 شرط دارم:

1- به سمت خدایتان برگردید.
2- تسلیم باشید.

اگر هر روزی پشت کردی، وسط پشت کردن یک سری برگرد. نمی گوید واجباتتان را انجام بدهید، مستحباتتان را بهتر انجام بدهید، بلکه می گوید: اسلموا(تسلیم باشید). سرت را پایین بینداز و بگو خدایا ببخش! همین که تسلیم باشید، خداوند می گوید، برای من بس است. به اطرافتان نگاهی بیندازید و بگویید خدایا تو خیلی بزرگی و ما راهی غیر تسلیم نداریم.

داریوش بزرگ را در دیوار کردند، ما که هیچ! دنیا همین است! کدامیک از شما، خانه هایتان از اینجا بزرگ تر است؟ ستون اینجا(تخت جمشید)، حسینیه ما را می خرد و آزاد می کند. این ها عددی نبودند، ما که دیگر هیچ!
در خانه اگر کس است، یک حرف بس است.




کانال تلگرام رهپویان
* نام شما : 
پست الکترونيک : 
وب سايت : 
* نظر شما : 
 
تبليغات